Η σωματική δραστηριότητα και η άσκηση κατά την εγκυμοσύνη συνδέονται με την ελαχιστοποίηση των διαταραχών κατά την κύηση και είναι ωφέλιμες για τις περισσότερες γυναίκες.

Η προσαρμογή και η τροποποίηση των ασκήσεων κρίνεται απαραίτητη λόγω των φυσιολογικών ανατομικών αλλαγών και των απαιτήσεων του εμβρύου. Οι ασκήσεις μέγιστης σωματικής απόδοσης δεν πρέπει να διενεργείται σε έγκυες γυναίκες.

Ελλείψει μαιευτικών ή ιατρικών επιπλοκών, ή αντενδείξεων, η σωματική δραστηριότητα στην εγκυμοσύνη είναι ασφαλής και επιθυμητή, και οι έγκυες γυναίκες θα πρέπει να ενθαρρύνονται να συνεχίσουν ή να ξεκινήσουν ασφαλείς σωματικές δραστηριότητες.

Η προσεκτική αξιολόγηση σε όσες γυναίκες εμφανίσουν επιπλοκές κατά την κύηση κρίνεται αναγκαία πριν από οποιαδήποτε σύσταση για τη συμμετοχή σε σωματικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Η σωματική δραστηριότητα και η άσκηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης προάγουν τη φυσική κατάσταση και μπορεί να αποτρέψουν την υπερβολική αύξηση βάρους κατά την κύηση.

Η ασφάλεια των προγραμμάτων άσκησης πριν τον τοκετό εξαρτάται από το φυσιολογικό επίπεδο μητρικής-εμβρυϊκής λειτουργίας.

Τα οφέλη της θεραπευτικής άσκησης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι τα εξής:

  • Προστασία από τη αύξηση του σωματικού βάρους πέραν του φυσιολογικού κατά την κύηση
  • Προστασία από τον σακχαρώδη διαβήτη κύησης
  • Μειωμένος κίνδυνος προεκλαμψίας
  • Μειωμένα συμβάντα/συμπτώματα οσφυαλγίας
  • Μειωμένος κίνδυνος ακράτειας ούρων
  • Προστασία/βελτίωση συμπτωμάτων κατάθλιψης
  • Διατήρηση της φυσικής κατάστασης
  • Προστασία από τη διατήρηση του αυξημένου βάρους μετά τον τοκετό