Όπως για τη σπονδυλική στήλη, έτσι και για τα ποδιά υπάρχουν πολλοί μύθοι και παρανοήσεις σχετικά με τη "στάση" τους.

Μια μεγάλη μερίδα επαγγελματιών υγείας και προπονητών πιστεύουν ότι ο πρηνισμός (η προς τα μέσα περιστροφή του πίσω μέρους του ποδιού) του ποδιού είναι κάτι επικίνδυνο ή εν δυνάμει αίτια τραυματισμού.   

Ωστόσο, δεν υπάρχουν στοιχεία που να υποστηρίζουν κάτι τέτοιο.

Ο πρηνισμός είναι η πιο κοινή στάση του ποδιού και δεν προκύπτει από πουθενά ότι σε σύγκριση με ένα "φυσιολογικό" σχήμα ποδιού έχει αυξημένο κίνδυνο τραυματισμού.


Στην πραγματικότητα, ο πρηνισμός προστατεύει από τραυματισμούς που σχετίζονται με το τρέξιμο καθώς μειώνει τη δύναμη πρόσκρουσης της πρώτης επαφής του ποδιού με το έδαφος. Χωρίς τον πρηνισμό, ολόκληρη η δύναμη πρόσκρουσης από το κάθε βήμα θα μεταδιδόταν στο πόδι και θα επηρέαζε τη φυσιολογική μηχανική των κάτω άκρων. Εκτός από τη λειτουργία του ως μηχανισμό απορρόφησης της δύναμης πρόσκρουσης, ο πρηνισμός βοηθά στο να «αναγνωρίσει» το πόδι τον τύπο του εδάφους πάνω στο οποίο κινείται σταθεροποιώντας και προσαρμόζοντας το.

Όμως, όσοι έχουν σπάνιες ακραίες διαφοροποιήσεις στο σχήμα του ποδιού ίσως να έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο τραυματισμού, αλλά για τους περισσότερους από εμάς η στάση των ποδιών δεν είναι κάτι που πρέπει να μας ανησυχεί!

Έτσι την επομένη φορά που κάποιος "ειδικός" αναφέρει σαν πηγή του κακού το σχήμα του ποδιού σας, και σας προτείνει σαν μονή λύση πάτους, ορθωτικά πέλματα κτλ., μάλλον δεν έχει αναγνωρίσει τον πραγματικό ένοχο!!!!